17:15

SKIN COACH - TWOJA DROGA DO PIĘKNEJ I ZDROWEJ SKÓRY - RECENZJA

...czyli 300 stron przybliżających nas do pięknej skóry.


Skin Coach - Twoja droga do pięknej i zdrowej skóry to książka autorstwa Bożeny Społowicz, pierwszej i na tą chwilę jedynej Skin Coach w Polsce.

Swój egzemplarz kupiłam podczas spotkania z autorką w Empiku (tutaj relacja). Skin Coach zachęciła mnie do zakupu opowiadaniem o wspaniałych efektach minimalizmu oraz skusiła obietnicą odchudzenia kosmetyczki o 90%. 


SKIN COACH - TWOJA DROGA DO PIĘKNEJ I ZDROWEJ SKÓRY


Muszę przyznać, że ostatnio czuję przesyt. Kupuję kosmetyki w hurtowych ilościach, pomijam fakt, że wydaję na to pół wypłaty, a moje szafki pękają w szwach, jednakże coraz częściej miewam refleksje, że to za dużo dla jednej twarzy. Coraz częściej słyszę, że część składników przenika przez skórę do wnętrza organizmu, a nie oszukujmy się, przeciętny drogeryjny krem zawiera w sobie pół tablicy Mendelejewa.



SKIN COACH - TWOJA DROGA DO PIĘKNEJ I ZDROWEJ SKÓRY


Na początku lektury, poproszone jesteśmy o odpowiedź na dwa pytania - cel i uzasadnienie dlaczego jest on dla nas ważny oraz o uzupełnienie koła skóry.


SKIN COACH - TWOJA DROGA DO PIĘKNEJ I ZDROWEJ SKÓRY


Koło skóry podzielone jest na trzy obszary - pielęgnacja, dieta i styl życia. Wg autorki wszystkie obszary są równie ważne w walce o piękną skórę. O jego wypełnienie poproszone zostaniemy jeszcze raz - pod koniec książki.

W drugiej części lektury analizujemy swój rodzaj skóry. Autorka wyróżnia skórę suchą/tłustą oraz płytko/głeboko unaczynioną czyli nasz genetyczny rodzaj skóry. Drugim czynnikiem warunkującym typ skóry jest środowisko i tutaj rozróżnia ona - skórę problematyczną, interaktywną, hiperpigmentacyjną i przedwcześnie starzejącą się. Gdy już rozszyfrujemy nasz rodzaj cery, czeka na nas zestaw gotowych wskazówek pielęgnacyjnych.


SKIN COACH - TWOJA DROGA DO PIĘKNEJ I ZDROWEJ SKÓRY


W kolejnej części książki zapoznajemy się z Piramidą Młodości. Wg Bożeny Sapołowicz cztery fundamentalne zasady zdrowej i pięknej skóry to: odbudowa, antyoksydacja, filtry UV i odmłodzenie.


SKIN COACH - TWOJA DROGA DO PIĘKNEJ I ZDROWEJ SKÓRY


Autorka jest zwolenniczką zasady małych kroków. Nie pośpiesza ona czytelnika, każdą drobną zmianę uważa za sukces, motywuje do dalszych zmian. Wg niej - małe zmiany dają duży rezultat.

Następne rozdziały to: Codzienne rytuały piękna, Kosmetyczka na detoksie (gdzie uczymy się analizować składy kosmetyków), Plan pielęgnacji (dostosowany do rodzaju skóry, który określałyśmy wcześniej - tutaj Skin Coach poleca konkretne kosmetyki, poleca dietę i suplementy) oraz Makijaż: Kropka nad i.

Ostatni rozdział - Kuchnia Kosmetyczna to zbiór świetnych przepisów na kosmetyki, które możemy wykonać samodzielnie w domu.


SKIN COACH - TWOJA DROGA DO PIĘKNEJ I ZDROWEJ SKÓRY

Książkę przeczytałam w dobę (chodząc przy tym do pracy ;)). Nie spodziewałam się, że aż tak mnie wciągnie. Jest ona niezwykle pięknie wydana, co umila lekturę.

Byłam i w sumie nadal jestem dość sceptycznie nastawiona do samego pojęcia skin coachingu, może ma to związek z moim psychologicznym wykształceniem, a może z przesytem otaczającym mentoringiem, coachingiem i pseudo ekspertami rozwoju osobistego. Muszę przyznać, że trochę drażniły mnie często pojawiające się w książce afirmacje i puste hasła. Ale domyślam się, że to właśnie urok skin coachingu.

Jednak jeśli nie będziemy zwracać na to uwagi i skupimy się na samej merytorycznej treści lektury, otrzymamy bardzo fajny poradnik pielęgnacyjny.

W poradniku znajdziemy  kilka kontrowersyjnych tez - krytykę stosowania olejów w pielęgnacji skóry twarzy, zachętę do nieużywania kremu na noc oraz do odstawienia kolorowych kosmetyków drogeryjnych.


SKIN COACH - TWOJA DROGA DO PIĘKNEJ I ZDROWEJ SKÓRY


Autorce udało się mnie zmotywować do kilku zmian w pielęgnacji.
Przede wszystkim chcę poprawić swoją dietę, którą ostatnio mocno zaniedbałam, pić więcej wody, chodzić wcześniej spać i sumiennie stosować antyoksydanty oraz suplementy diety.

G.

Inne posty, które mogą Cię zainteresować:



......


......


......


......


7 komentarzy:

  1. Chętnie przeczytam tę książkę, bo na skórze to ja się w ogóle nie znam, a wypadałoby wiedzieć co nakłądam na swoją twarz:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może swojej Kobiecie kupię tą książkę, bo też mam wrażenie, że w szafie ma za dużo kosmetyków i niektórych w ogóle nie używa! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, zaczęłam już pierwsze porządki w łazience pod jej wpływem ;)

      Usuń
  3. Z chęcią bym poczytała. Zapiszę na moją listę "do przeczytania" :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł na prezent dla przyjaciołki

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie planuję jej zakup i jestem bardzo ciekawa efektów jej przeczytania u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam już o tej książce wiele dobrego. Ale jednak nie moja bajka, raczej się nie skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Blond Hair Affair , Blogger