21:11

WIECZORNA RUTYNA PIELĘGNACJI TWARZY - GOSIA

...czyli demakijaż bez użycia wody.


Moja cera jest bardzo kapryśna, o czym już wspominałam. Przetłuszczająca się w strefie T (głównie na nosie) i sucha na policzkach. Dodatkowo, ze skłonnością do zapychania się i powstawania zaskórników. Jakby tego było mało skóra mojej twarzy jest jeszcze alergiczna i bardzo wrażliwa. Moja wieczorna pielęgnacja to OCZYWIŚCIE DEMAKIJAŻ i głębokie nawilżenie, czasem połączone z kuracją trądzikową.







Pół roku temu, po konsultacji z kosmetologiem, podjęłam decyzję o wykluczeniu wody i produktów myjących z codziennej pielęgnacji. Jest to decyzja kontrowersyjna, szczególne w przypadku przetłuszczającej się skóry ze skłonnością do zanieczyszczania się, jednak ze względu na moją skłonność do przesuszania się skóry na buzi (te okropne suche skórki w okolicach nosa!), alergie oraz fakt, że warszawska kranówka nie ma litości dla wrażliwców - okazała się słuszna.

Moja cera jest obecnie w fajnym stanie, w końcu uporałam się z przesuszeniem oraz podrażnieniem, nie pamiętam co to suche, odstające skórki. Nie zauważyłam, żeby wpłynęło to negatywnie na stan zanieczyszczenia buzi czy zwiększony wysyp zaskórników.

KROK 1:
 Wykonuję demakijaż oczu, a następnie całej twarzy za pomocą płynu micelarnego Garnier 3 w 1 do Skóry wrażliwej. Czynność powtarzam aż wacik będzie całkowicie czysty. Zwykle zużywam 3 płatki kosmetyczne na twarz i 1 lub 2 na oczy.
(wcześniej używałam płynu micelarnego Bioderma Sensibio H20 z różowej serii, jednak 3krotnie tańszy Garnier okazał się równie skuteczny i prawie równie delikatny)




Dokładnie oczyszcza buzię z makijażu, kurzu i innych zanieczyszczeń.

KROK 2:
Przecieram twarz tonikiem. Jeśli używam toniku różanego Evree - nie używam płatków kosmetycznych, tylko spryskuję nim twarz i wklepuję opuszkami palców. W przypadku innych toników - obecnie Nawilżający Tonik Baikal Herbals do cery suchej i delikatnej - po prostu nasączam wacik i przecieram nim buzię.




KROK 3:
Krem pod oczy. Obecnie używam kremu przeciw pierwszym zmarszczkom pod oczy firmy Tołpa z serii Dermo Face Futuris 30+. Nakładam krem punktowo pod oczami, a następnie delikatnie wklepuję.



Krem świetnie nawilża delikatną skórę pod oczami, rozświetla ją, nie podrażnia! (co zdarzało się w przypadku dużo droższych kremów - lancome czy clinique) i delikatnie napina skórę pod oczami, zmniejszając widoczność linii mimicznych


KROK 4:
Czas na kremowanie. Tutaj mój arsenał jest bardzo szeroki, krem dostosowuję do aktualnych potrzeb mojej skóry. Czasem używam odżywczych kremów o bogatszej konsystencji, czasem lżejszych, a czasem z kwasami. Przy nocnej pielęgnacji, nie sugeruję się opisami producenta, czy krem jest dedykowany na dzień czy na noc (w przypadku porannej pielęgnacji, powinniśmy już zaufać producentom, ponieważ nie wszystkie substancje aktywne możemy wystawiać na światło dzienne), tylko obecnym zapotrzebowaniem skóry.
Aktualnie używam zamiennie poniższych kremów



- Pharmaceris T - krem z 5% kwasem migdałowym na noc
- Iwostin Hydratia Fizjologiczny krem z ceramidami
- tołpa botanic 'biały hibiskus 30+'   rewitalizujący krem uelastyczniający na noc
- Bioderma Sensibio Light - krem łągodząco - nawilżający do skóry normalnej i mieszanej
- Bielenda skin clinic proffesional Super Power Mezo Krem - aktywny krem nawilżający na dzień/noc
- Barwa Siarkowa - krem siarkowy długotrwale nawilżający



KROK 5:
Na koniec nakładam punktowo, na wypryski Effeclar A.I Preparat punktowy na zmiany zapalne, La Roche-Posay



Ten preparat fajnie hamuje proces zapalny powstających zmian, często hamuje ich rozwój w bardzo wczesnym stadium, przyspiesza gojenie, delikatnie złuszcza.


Ciekawa jestem jak wygląda wasza pielęgnacja twarzy? Czy też unikacie wody?
Zapraszamy do dyskusji w komentarzach!

G.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Blond Hair Affair , Blogger